tisdag 23 augusti 2016

Jag flyger, jag svävar...


En tripp utöver det vanliga. Upplevelsen bär jag mest inom mig. Några bilder delar jag med mig.

Segelflygplanet drogs upp av ett litet motorplan. Plåtligt.

Koncentrerar mig på alla instruktioner. Hälften glömdes bort när glasluckan fälldes ner.
Piloten kunde sin grej. Fick lita på det.

Så ger vi oss iväg. 

Vi stiger upp till 600 meter. Svårt att fota som jag vill. Dels sitter jag väldigt fast i stolen och sen både reflekterar och "dimmar"glaskupan.

Men såååå häftigt att tyst segla fram i luften. Åt ett håll såg jag Mösseberg och Ålleberg, Sedan lite vridning så syntes Billingen. Ytterligare lite vridning där fanns Kinnekulle.

Söderut var det Sämsjön närmast.


Mjuka svängar i luften.
Planet svävar fram. Inget som stör. Och vidunderlig utsikt.

Går in för landning. Åh jag vill flyga mer. Jag vill sväva mer i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar