torsdag 18 augusti 2016

Möte i skogen




                     
Jag går längs grusvägen, upp för en brant backen förbi en grind. Nedför en gräsbevuxen större stig. Viker av in på en mindre stig där det finns blåbär och lingon.
Jag följer stigen längs med sjön. Lommen simmar och dyker.
Fortsätter upp för en liten kulle. Just här smalnar sjön av till ett sund. 
Och där så finns det en soffa att vila sig på. Långt in i skogen. Inga riktiga vägar eller något hus i närheten.
Åt söder har jag denna utsikt...
…….och mot norr ser det ut så här. En riktigt skön plats. Njuter av tystnaden,
reser mig upp från soffan och går ner till vattnet.
Känner att jag inte är ensam. 
Älgkon med sin kalv kommer fram för att dricka vatten. Kon tittar upp på mig men anser att jag inte är något hot.
Står en stund och begrundar och fotograferar.
Längs vägen hem finner jag en palett av höstfärger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar